Notícies
El Programa de Compra i Contractació Pública Verda del País Basc 2020
Impuls de la contractació pública verda com a instrument de canvi

El Programa estableix el marc d'actuació necessari per mobilitzar l'Administració Basca i aconseguir que interioritzi i assumeixi la variable ambiental en la seva compra i contractació. Representa una millora qualitativa perquè es dirigeix a tot el sector públic a la regió (no només el govern central com el pla anterior) i preveu accions per institucionalitzar la compra pública verda (CPV) i assegurar la coordinació adequada amb el mercat. El Programa, d'adhesió voluntària, estableix dos tipus d'objectius a ser aconseguits per totes les administracions públiques adherides:
- Els objectius del procés, per a la integració de CPV en els procediments d'autoritats i eines d'adquisició, i
- Resultats objectius, basats en l'ambientalització de licitacions públiques per més de 20 grups prioritaris (que van des de paper d'oficina a les obres de construcció i infraestructures).
Per tal d'assolir aquests objectius, el Programa està organitzat en cinc àrees estratègiques:
- Eines i recursos per a l'aplicació CPV
- Integració de la Contractació processos, procediments i eines
- Foment de la consciència i la capacitació
- Coordinació amb el mercat
- Comunicació, difusió i creació de xarxes
Per supervisar i planificar el seu desplegament un Comitè Directiu interinstitucional s'ha establert com a coordinador amb la participació inicial de diversos departaments governamentals (Hisenda, Medi Ambient, Afers Socials, Interior, Educació i Salut) i Organismes Públics, amb IHOBE (Agència de Gestió Ambiental).
Tanmateix, ja s'ha iniciat la seva promoció entre les autoritats públiques basques - es va dur a terme una primera reunió amb les tres regions i capitals basques - per fomentar l'adhesió i definir estratègies de treball col·laboratiu per aconseguir l'aplicació i els resultats d'una manera eficient.
Podeu descarregar el programa al web de IHOBE clicant aquí.