Notícies

Aplicació de la instrucció de gestió d’equipaments municipals en els plecs per a la contractació del servei de gestió de LaLudo

20/06/2023

En els plecs ambientalitzats s’han incorporat els requisits de la Instrucció tècnica de sostenibilitat en la gestió d’equipaments de titularitat municipal.

LaLudo

Aquest mes de maig s’ha publicat l’anunci de licitació per a la contractació del servei d’atenció, realització i dinamització de les activitats i serveis de LaLudo, l’Espai Lúdic Ambiental per Famílies del Parc de la Ciutadella. En l’elaboració dels plecs d’aquesta licitació s’ha comptat amb el servei de suport i assessorament per a l’ambientalització de plecs i contractes dels districtes i àrees de l’Ajuntament de Barcelona i els seus ens dependents, i s’han incorporat els requisits de la Instrucció tècnica de sostenibilitat en la gestió d’equipaments de titularitat municipal

En aquest plec s’ha optat per incloure els criteris ambientals en els apartats corresponents a la descripció de les tasques objecte de contractació,  enlloc d’agrupar-les en un únic apartat, donat que no són una prestació diferenciada, sinó un requisit més dels serveis a contractar.

A continuació es destaquen els aspectes ambientals més rellevants:

  • Com a equipament d’educació ambiental i per a la sostenibilitat, a més de programar activitats pròpies d’aquesta temàtica, l’equipament ha de col·laborar en esdeveniments que s’organitzin a nivell de ciutat per tal de contribuir a l’impuls de la cultura de la sostenibilitat a Barcelona.
  • En l’adquisició de material fungible, jocs i joguines, s’ha de prioritzar la selecció de productes que apliquin criteris d’ecodisseny i minimitzin l’impacte ambiental en tot el cicle de vida del producte, donant preferència a aquells productes que acreditin la seva qualitat ambiental.
  • Pel que fa a la proposta de comunicació i difusió de LaLudo, s’ha de basar en les noves tecnologies de comunicació per tal de minimitzar la producció i consum de material imprès. A banda d’això, en la producció de qualsevol element en suport paper s’haurà d’utilitzar paper 100% reciclat i incloure informació sobre la petjada ecològica del material imprès.
  • En la neteja i manteniment general de l’espai s’hauran d’aplicar bones pràctiques pel que fa a la climatització i al consum energètic i d’aigua, així com dur a terme la recollida selectiva dels residus. 
  • Respecte al vestuari del personal, s’ha d’haver produït respectant els drets bàsics en el treball, recollits en la Declaració de l’Organització Internacional del Treball, i ha de complir amb els requisits de limitació de la presència de substàncies químiques en el producte final tal com defineix l’estàndard Oeko-Tex 100, Made in Green o equivalent.

L’empresa adjudicatària de la gestió haurà de garantir un elevat nivell de bona gestió ambiental en totes les activitats del centre i en les pràctiques de treball de l’equip tècnic. Per a això, ha de desenvolupar un pla d'ambientalització del servei i en farà el seguiment a través d'un informe mensual d'indicadors d'activitat, incloent-ne d’ambientals com el consum d'electricitat i els criteris ambientals aplicats en els productes adquirits.

Subscriu-te al bulletí!

Aquí et pots subscriure al Butlletí Ajuntament + Sostenible